Robotika

A szakkörön a gyerekek a LEGO Mindstorms Robot Inventor robot építését és programozását ismerik meg.

A robothoz telepíthető alkalmazás lépésenként mutatja be a kiválasztott robot megépítését, ami a gyerekek kreativitását, megfigyelőképességét és a kézügyességét fejleszti. Mi a Tricky fantázianevű változatot építettük meg.

  

 Az építés után pedig a robot beprogramozását tanuljuk meg. A Scratch alapú programozási felületen először a mozgáshoz szükséges blokkokat használjuk, majd a szenzorok működtetéséhez szükséges blokkokat. Kezdetben csak egy-egy külső hatást kell figyelembe venni, pl. ha közel kerül a robot egy tárgyhoz, akkor álljon meg vagy forduljon el. Majd az egymás után következő ugyanolyan feltételek figyelembe vétele következik, aminek végén egy labirintuspályán kell végig haladnia a robotnak.

Végül egyre bonyolultabb, több feltételnek megfelelő feladatokat kell megoldani, és év végére egy mini „önvezető autót” készítettünk, ami figyelembe veszi a tárgyak közelségét és a színérzékelő elé helyezett különböző színű lapokat, és ezek alapján változtatja a sebességét vagy mozgásirányát.

A programozási feladatok a gyerekek logikáját és algoritmikus gondolkodását fejlesztik.

Címke .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.